Response NLP Opleidingen

Zoeken in deze blog

zaterdag 30 april 2011

Oefening van de week: De betekenis van je doelen

Vanochtend ben ik even gaan rennen. Als ik ren, zet ik meestal muziek op. Er kwam een verhaal van Anthony Robbins voorbij. Hij sprak over goals (doelen) en purpose (betekenis van het doel). In zijn betoog gaf hij aan dat iedereen doelen in het leven heeft en deze ook vervuld. Al is het maar het strikken van je schoenen. Verder legde hij uit dat het nog niet zozeer gaat over het realiseren van doelen maar om de betekenis van het doel voor jou als persoon. Wie ben/ word je als persoon zodra je je specifieke doel realiseert? Aan het einde van je leven is het dan ook van belang wie je als persoon geworden bent en niet zozeer wat je hebt. De oefening van de week gaat over de betekenis van je doelen.

1) Kies een aantal doelen die je nog graag wilt realiseren in je leven.
2) Maak per doel een voorstelling hoe het zal zijn als je het doel realiseert. Hoe zal dit doel je leven veranderen?
3) Voel daarna goed hoe het doel jou als persoon verrijkt.
4) Doe dit met alle doelen en ga na of ze je de persoon maken wie je graag wilt zijn.

Veel plezier met de betekenis van je doelen.

Response NLP Opleidingen

Milan Somers

===================================================

Binnenkort komt er een nieuwe actie vanuit Response NLP Opleidingen. Je kunt op 6, 7 of 8 juli deelnemen aan de eendaagse workshop “Hoe behaal ik mijn doelen in mijn leven”. Noteer de datum alvast in je agenda en houd onze website goed in de gaten.