Response NLP Opleidingen

Zoeken in deze blog

zaterdag 31 december 2011

Oefening van de week: Hoe houd ik mezelf tegen in 2012

Allereerst wil ik je een inspirerend 2012 toewensen. Dat al je dromen in 2012 werkelijkheid mogen worden.

Welke dromen of doelen heb jij voor 2012? Het nadeel van goede voornemens is dat ze bijna nooit gerealiseerd worden. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Een van deze oorzaken is dat mensen zich vaak alleen focussen op het doel en niet zozeer bezig zijn met hoe ze tot op heden nog niet in staat zijn geweest om het doel reeds gerealiseerd te hebben. In mijn trainingen vertel ik altijd dat er maar een iemand is die je kan tegenhouden om je dromen te realiseren. Die persoon ben jezelf! Uiteraard kunnen omgevingsfactoren een rol spelen, echter is het de vraag hoe jij hier zelf mee omgaat en welke keuzes je maakt. De oefening van de week gaat over de vraag “Hoe houd ik mezelf tegen in 2012?”

1) Kies een doel dat je in 2012 gerealiseerd wilt hebben.
2) Sluit je ogen en stel je voor dat je het doel gerealiseerd hebt. Maak er een film van en voel hoe dit voelt. Stel je dan voor dat je dit beeld ergens voor je in de toekomst neerzet op een lijn, jouw levenslijn. Klik het beeld vast op de lijn.
3) Houd je ogen gesloten. Terwijl je naar het beeld op de lijn kijkt, stel jezelf de vraag “Wat houdt me tegen (of heeft me tot op heden tegengehouden) om dit doel in 2012 te realiseren?” Laat opkomen wat er opkomt. Forceer dit niet en laat het onderbewuste zijn werk doen door je beelden, geluiden of gevoelens te presenteren die met deze vraag te maken hebben.
4) Als je hier antwoord op hebt, stel dan de vraag “Wat heb ik nodig (of wat kan ik doen) om deze hobbel op te heffen?” Het antwoord op deze vraag is eigenlijk je focuspunt voor 2012. Want hef je deze hobbel op, dan is er niets meer dat je tegenhoudt om je doel te realiseren.

Veel plezier met de vraag “Hoe houd ik mezelf tegen in 2012?”

Response NLP Opleidingen

Milan Somers

=========================================

Wil je meer weten over het realiseren van doelen? In april 2012 start de nieuwe 23-daagse NLP Practitioner opleiding. Schrijf je nu in en ontvang nog onze vroegboekkorting van 10%.