Response NLP Opleidingen

Zoeken in deze blog

zondag 5 september 2010

Oefening van de week: Waar heb jij moeite mee?

Leg je de schuld ook wel eens buiten jezelf neer? Het is de fout van de omgeving en jij kunt er helaas niets aan doen. Bij veel mensen die ik afgelopen jaren getraind en gecoacht heb, kwam ik dit patroon tegen. Het is makkelijk, echter je schuift de verantwoordelijkheid af. Net of het buiten je controle ligt. De oefening van week gaat dan ook over het nemen van eigen verantwoordelijkheid.

1. Word je deze week enkele keren bewust van situaties die gebeuren waar je moeite mee hebt.
2. Benoem voor jezelf waar je last van hebt. Bijvoorbeeld ‘Ik heb last van dominante mensen.’
3. Ga dan na wat je nog niet (goed) kunt waardoor je hier last van hebt. Bijvoorbeeld ‘Ik heb er moeite mee om voor mezelf op te komen waardoor ik mensen soms als dominant ervaar.’
4. Voel daarna wat je nodig hebt om weer eigen verantwoordelijkheid te nemen over de situatie.

Veel plezier met het opnieuw nemen van verantwoordelijkheid.


Response NLP Opleidingen

Milan Somers


======================================
Leer met de basistraining NLP hoe je eigen verantwoordelijkheid kunt nemen. Klik hier voor meer informatie.